Hem > Random > Flytt från Passagen Blogg

Flytt från Passagen Blogg

Välkommen till min nya blogg. Jag kommer att fortsätta blogga om samhällets farhågor men hos blogspot istället. Tyvärr hänger ju inte de gamla inläggen från Passagen med, men de finns kanske att läsa på http://blogg.passagen.se/fredrikabremer/ om inte sajten ligger helt nere. Jag har bytt eftersom min blogg hos Passagen legat nere mer eller mindre hela tiden sedan en månad tillbaka. Trots klagomål och påminnelser till Passagen har inget gjorts. Så jag bloggar här så får vi se om jag fortsätter på Passagen igen någon gång om de vill leverera stabila tjänster senare.

Nu ska jag bara pimpa till sidan med lite CSS och grafik, sedan börjar jag skriva!

Vi hörs!

Fredrika Bremer

Ps. Jag har ärligt talat ingen aning om varför jag valde Fredrika Bremer som användarnamn en gång i tiden när jag skapade kontot hos Passagen. Jag tror jag hade fet idétorka, för jag sympatiserar ungefär 0 % med vad Fredrika Bremer agerade för. Visst, kvinnors rättvisa i all ära, men särartsfeminism? No way José! Men jag får väl fortsätta i samma veva att kalla mig Fredrika Bremer eftersom det är så Passagenfolk känner mig 🙂

Kategorier:Random
  1. 12 januari, 2010 kl. 13:50

    Hej Fredrika!

    Jag kikar in här av ren och skär nyfikenhet.

    Lycka till med din nya blogg här!

    Vi hörs!

    Ha det bra!

    Anna-Karin

    • 12 januari, 2010 kl. 17:12

      Hej Anna-Karin!
      Tack för första kommentaren här i bloggen 🙂
      Verkar inte som att länken till dig hängde med, får lägga ut den 🙂

      Hälsar
      F.B

  2. 12 januari, 2010 kl. 20:15

    Fredrika Bremer är ju ett klämkäckt användarnamn. Ha dä!

    • 13 januari, 2010 kl. 12:21

      Haha ja, kanske. Känns som att vissa direkt stämplar en som feminist och kvinnosakskvinna, vilket jag inte jättegärna vill. Det blir så mkt fördomar kopplat till namnet, manshat och så. Inte för att Fredrika Bremer var manshatare med sina åsikter om kvinnan som ”bunden” till sitt hem och mannen som överhuvud (snarare överdriven manskärlek haha) Men nåja, dags för mig att knäcka fördomarna I guess 😉

  3. 13 januari, 2010 kl. 01:27

    Frågan är ju bara när svensken ska sätta ner foten och säga att detta inte är acceptabelt. Jag tänker mig ett madrömsscenario där 50% av svenska folket vill sätta stopp för den generösa invandringspolitiken och börjar demonstrera landet runt, men politikerna barrikaderar sig alltmer och vägrar lyssna på folket, och TV-kanalerna kör ännu hårdare med sin anti-rasism-hjärntvätt av folket. Jag tror inte det är ett helt omöjligt scenario. Fortsätter politikerna med att dalta med kriminella invandrare och ge dem förtur till arbeten som en svensk hade klarat bättre eller har mer kompetens för, så kommer det snart att bli inbördeskrig här. Och de etablerade politikerna kommer vara de första att få lägga huvudet på strupstocken, om folket får bestämma.

    • 13 januari, 2010 kl. 12:23

      Ja ja förstår inte hur det är tänkt vi ska lösa det här. Det är direkt diskriminering så en sk etnisk svensk får förut till något, men aldrig diskriminering annars.

      SD vill ju införa/registrera begreppet svensk som etnicitet (eller ngt ditåt, minns inte exakt hur turen gick) och det tycker jag är ngt man borde gjort för länge sedan. Varför skulle alla andra ha etniciteter men inte svenskar?

      Men det är ju som BRÅ (har jag för mig) påstår, att svenskar inte anses vara en minoritet därför kan svensken inte drabbas av HMF (hets mot folkgrupp). Vilket är BIG LOL. Nänä, svensken kan man racka ner på hur mkt man önskar för det kan inte anmälas.

  4. 23 oktober, 2013 kl. 22:14

    Tänk, precis samma problem kvarstår än idag på Passagen. Jag håller på att flytta därifrån nu. Jag vägrar förlora alla mina gamla inlägg så jag sitter som en nörd och copy-paste:ar inlägg för inlägg till nya bloggen. En blir ju galen på att de inte kan ta det tekniska strulet på allvar. Folk flyr ju…!

    Keep up! 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

