Hem > Samhälle, Vardagligt > Whine whine om man får ont i fötterna av högklackat

Whine whine om man får ont i fötterna av högklackat

Förlåt men hur kan man vara så befängd att man bär skor som man får ont i fötterna av? Kvinnor opererar sig för att kunna bära högklackat?! Om man använder ett par skor som skapar knölar och ledvärk, då är man väl rätt puckad om man fortsätter bära skorna?! Jag köper aldrig, aldrig skor som ger mig smärta i fötterna. Det är under min egenrespekt! Sandaler och högklackat, no way. Jo, okej, strandsandaler och flipflops utan klack eller besvärliga remmar som skaver.

Jag tror säkert de här företagen tjänar massor av pengar på dyra inlägg som kvinnor stoppar in i sina högklackade skor. Jag kollade själv på Åhléns vad de kostar, runt 100 kr för en sådan inläggsgrej som man använder en gång. Hur kokett och fåfäng får man bli, undrar jag?

Är man så naiv att man bär fel skor så mycket att man får knölar, då tycker jag man får skylla sig själv och inte gnälla. När jag köper nya kängor har kängorna alltid en ingångsperiod då de skaver som attan. På med plåster direkt så får man inget skav. Men jag är medveten om detta, att de kommer skava någon vecka innan de blivit mjuka, därför gnäller jag inte och i synnerhet inte i media. ”Stackars mig jag måste gå in mina nya läderkängor, buuhuh. Jag har ju inte valt det själv, det är modet som bestämmer över mig, buhuhu”.

”Då var det nästa bara gymnastikskor som gällde. Det är klart att dagens mode med mycket högklackade skor är svårare om man har stora knölar på fötterna. Vi måste ju ha skor på oss, och skulle vi gå barfota skulle vi få andra problem i stället.” Ja, men det finns också skor som är bra för fötterna, just gymnastikskor, t.ex. Killar kan använda gympaskor, varför kan inte tjejer? Snacka om att skapa sina egna problem och sen whina om det i media.. eller menar personen att det är högklackat eller barfota som gäller för kvinnor? Oj, oj. Vad är jag för kön då?

Ja, jag är medveten om att fotproblem kan uppstå pga. andra problem som klimakteriebesvär. Men då är man smart och köper skor efter sina fötter. Man slutar använda skor som skadar, man köper riktiga skor som stöttar fötterna. Man fortsätter inte bära högklackat ”för det är mode”.

Kategorier:Samhälle, Vardagligt
  1. 7 februari, 2010 kl. 17:43

    Hejsan Fredrika!

    Härligt uppfriskande inlägg! Jag har alltid varit en ”bekväm-sko-människa”. Också när jag var rebellisk tonåring. Det var breda, lågklackade bekvämskor som jag tog på mig när jag gick på promenad. När jag var ute för att dansa ville jag också ha bekväma skor. Så klart gärna i en fin färg, men inte höga klackar. Jag ville ju kunna DANSA! Och slippa få alltför ont i fötterna dagen efter.

    Nej, tack och lov att man har en fri vilja, säger jag. Så att man kan köpa skor som man själv trivs i. Antingen det nu är låga eller höga klackar. En del människor trivs ju faktiskt i högklackade skor, på riktigt. Men sådan är inte jag. Trots att jag är ganska liten till växten. Jag vill må gott. Det är viktigast för mig.

    Ha en bra kväll!

    Kram
    Anna-Karin

    • 8 februari, 2010 kl. 18:24

      Hej Anna-Karin!
      Haha. Ja, samma här! När jag är på ravefest tar jag på mig gympaskorna för att kunna dansa hela natten lång. Så ser man tjejer stå i högklackat och bara vicka lite på rumpan. En timme senare sitter de ner och åjar sig för sina fötter.. hm?
      Precis, man vill väl kunna dansa! Speciellt på ett rave vill man väl dansa liksom 🙂
      Jaa, en del gör det, jag har mött några sådana tjejer, men de får aldrig ont heller, säger de. Nej, kanske inte, men då är det ju bra för dem 🙂
      Ha en bra dag!
      Kram
      F.B

  2. 9 februari, 2010 kl. 19:31

    Att använda kläder som skadar ens kropp är ju lika korkat som att äta saker man vet är skadliga. Modeindustrins grepp om osjälvständiga människor, utan egen smak eller styrka att våga ha egna åsikter, är starkt. Naturligtvis ska man inte använda kläder som inte är sköna.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

