Hem > Jämställdhet, Samhälle > Vill du slippa våldtäkter? Gud, vad du är bortskämd..

Vill du slippa våldtäkter? Gud, vad du är bortskämd..

Jag läste en artikeln idag i Aftonbladet om att män hellre väljer yngre thailändska kvinnor än svenska kvinnor för att svenska kvinnor aldrig blir nöjda. Svenska kvinnor är bortskämda och får skylla sig själva, heter det. *harklar*

Jag  hittade intill artikeln en länk till en blogg jag fann otroligt schyst. Personen slog huvudet mitt på spiken. Jag skrattade också ihjäl mig. Ja, stackars, stackars svenska män. De får tampas med kvinnor som aldrig blir nöjda. Kvinnorna kräver så mycket; de kräver lika lön vid samma utfört arbete, de kräver rättvis behandling vid t.ex. våldtäkter och att våldtäktsmannen fälls. De kräver att männen tar sitt ansvar som förälder och tar lite ansvar för de gemensamma barnen. Svenska kvinnor kräver att mannen tar sitt ansvar som vuxen och städar, diskar och tvättar. Fy, vad jobbigt det måste vara. Det hade ju varit mycket mer rättvist om kvinnan skött allt medan mannen kunde få allt serverat när han kommer hem efter jobb? Ungar ja, det är schyst att ha och så, men lämna och hämta på dagis och passa upp, nej det kan jag inte göra, det måste kvinnan göra annars är hon minsann bortskämd om hon tycker jag som man ska göra det.

Observera nu att det enbart är de grottmän som tycker svenska kvinnor är bortskämda, som jag låtsas tänka åt, inte andra rediga män!

Det är ju jättesmidigt att skaffa sig en 20 år yngre thailändska som inte har utbildning eller erfarenhet. Hon räddas undan misären hemma och får komma hit och bo och äta gott hos en rik manschauvinistisk gubbe. Hon känner skuld och känner att hon måste göra vad han ber om. Ställa upp lite på sex, ja, det måste hon ju. Och vad bryr han sig? Säger hon inte nej så kan ingen klandra, kanske han tänker.

Det är beklagansvärt att läsa att det finns sådana människor, ärligt talat. Det är beklagansvärt att det finns män som tycker man är bortskämd om man vill leva ett rättvist liv. Men nästa gång jag jiddrar med en man som är sur över att han inte får rätt vid en vårdnadstvist, ska jag säga: ”Men hallå, fan vad du är bortskämd!”.

  1. SDS
    18 februari, 2010 kl. 14:01

    Ja män är bortskämda i alla fall 70-talister och bakåt som tar för givet att kvinnan är till för att serva manen. Jag tror att det är så att både män och kvinnor det vill säga människorna i Sverige har problem relationsmässigt för att de lever på fantasidrömmar,Illusioner. Män som åker till Thailand gör det för att de aldrig haft en kvinna och vet inte hur, det är hemskt för det är människohandel pedofili i störta fall.Kvinnor i från Europa åker till Karibiska övärlden och ligger med Svarta småpojkar. Bortskämda ja och nej men Fotbollsrunkande grottmän och jag delar inte uppfattningar om något, så jag är helt alienerad ifrån deras perspektiv.Jag vet att de har en kvinnosyn som ligger jämt med deras IQ likaså De ättriga kortklippa överspacklade hormonkorrupta kvinnorna som de säger att de är, har jag också alienerat mig så mycket jag kan ifrån.Jämlikhet är ett måste mellan könen kvinnor ska ha samma rätt som Män utan att bli kallade för giriga eller som i detta fallet Bortskämda. Jag tror snarare artikelförfattaren borde skrivit att Män och kvinnor tänder inte på varann i Sveriges medelålders-träsk, och därför Thailandsresor.

  2. ke
    3 november, 2011 kl. 22:12

    Jaha då var det som vanligt – ett h-es gnäll över den svenska mannen igen. Hur kan man vara missnöjd över den heliga svenska kvinnan?
    Jo då det kan bli liiite enahanda med er. Ni är som …ja fiskar i ett stim.

    • 4 november, 2011 kl. 10:35

      Fiskar i ett stim? Hm, tror du blandat ihop mitt inlägg med någon annans.. känner inte alls igen det du skriver, det har ingen som helst relation till mitt inlägg.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

