Hem > Jämställdhet, Samhälle > Opinions are like assholes.. everbody has one

Opinions are like assholes.. everbody has one

Var man än söker, vilka politiska partier man än söker sig till, finns det alltid konstiga typer till människor. Idag fick jag vetskap om att en kvinna som är nr 6 i partistyrelsen för SD, Margareta Sandstedt, hyser extremt kvinnofientliga åsikter. Uppenbarligen är hon kristen och det ursäktar givetvis hennes åsikter. Efter att han läst hennes blogg förstod jag att denna kvinna måste vara extremt hjärntvättad. Jag förstår inte varför det inte kan finnas ett parti med bara sunda människor. Det här med kristna sexister i SD borde inte förvåna mig eftersom jag läste någonstans att en SD-person sade: ”Kan du tänka dig att rösta på Kristdemokraterna kan du lika gärna rösta på oss”. Då blev jag lite nervös faktiskt.

Jag undrar hur vissa i SD kan vara emot Islam så mycket när de släpper in en kvinna som hyser likadana åsikter som man anser muslimer har. Visst, nu tycker förvisso inte alla i SD samma sak heller. Men hur kan man låta en sådan kvinna få vara med i partirörelsen? Det förstår jag inte.

Visst, sedan finns det alltid idioter i alla partier, men jag förstår inte hur en människa med sådana åsikter kan ursäktas och uppmuntras. Och jag förstår först och främst inte hur en kvinna kan hysa sådant förakt mot sig själv och det kvinnliga könet. Det roliga är att hon tar vissa grejer som var förakt mot kvinnor redan före feminismen fanns, och påstår att det är feminismens fel. Jag tycker det är så otroligt skratteretande när människor gör så. Och jag trodde bara det kunde vara sura gubbar som blivit lämnade av sina fruar som kunde tänka så. Men tydligen har jag fel.

Det är det negativa med Internet.. alla människor med en dator och internetuppkoppling kan uttrycka sina åsikter.

Jag hade bara så gärna velat hänge mig åt ett parti som verkligen vill ha rättvisa för alla.. rakt igenom. Men nu finns uppenbarligen inte det.

  1. 23 mars, 2010 kl. 22:32

    jag blir nog lite full i skratt över dina önskningar om hur ett parti skulle vara. Jag har varit med i många partier i mitt liv. Började som ung i folkpartiets ungdomsförbund under per Garthons ledning. Men ombads efter ett år att gå ur.du är för mycket vänster ,sa de! Gick då med i vänsterns ungdomsförbund samt vpk.Fackligt med SAC-syndikalisterna. Efter några år så begärde vpk att jag skulle lämna SAc. Efter ytterligare några år (1972) så uteslöts jag ur vpk! Gick med i kfml- som sedan blev skp. Var med om att lägga ner detta kommunistparti och vi bildade SOL-SolidaritetsPartiet. Sände f.ö. närradio i 5 år i Malmö! La ner detta parti och var med om att bilda Arbetarlistan! PUH. Gick frivilligt ur efter ett år. Nu är jag PIRAT! Inget parti har kunnat uppfylla de önskningar du vill ställa och som jag ställde. Såna partier finns inte o kommer aldrig att finnas. skulle det uppstå så är det troligen en sekt där alla är hjärntvättade av ledaren!(En man) Huuu! Nej, det får allt vara lite debatt om partiet ska vara levande men i SD finns det åtskilliga dårfinkar! Där skulle jag aldrig gå med!

    • 24 mars, 2010 kl. 09:38

      Ja det var en historia =) Jag har bara förflutet som ung vänstermedlem. Men där gick jag ur rätt snabbt. Varit medlem i feministiskt initiativ i ett år också, men har gått ur. Finns inget parti som passar mig. Det är alltid orättvisa var man än kommer. Alltid något kön eller någon gruppering som ogillas och indirekt fryses ut, jag avskyr sådant.

      Ett tag var jag inne på att ge min röst till SD men sedan jag såg uttalandet av den där cro magnonkvinnan Margareta Sandstedt undrar jag hur de tänker i SD eftersom hon ändå är på sjätte plats i partistyrelsen. Det hade varit en sak om hon varit en vanlig medlem men nu har hon ändå röstats upp I guess. Det gör mig lite kissnödig. En kvinna som ser ner på kvinnor.. hu.

      Nä, vad blir det denna gång då för röst? Inte FI som sist, inte SD.. gaah! Det är jobbigt att inte ha ett partitillhörelse, anser jag.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

