Hem > Jämställdhet > Rättfärdiga trafficking

Rättfärdiga trafficking

Det är otroligt vad det finns mycket sexistiska människor i denna värld. Jag läste Kristina Kappelins suveräna artikel idag och efter att ha läst kommentarerna, fick jag spader. Jisses vilken massa män som tycker det är ”feministiskt rabiat smörja” att vilja stoppa traffickingproblemen och som verkar tycka det är varje mans rätt att få lov att gå till en prostituerad. Sedan om hon är tvingad till det.. who cares.

Jag mår illa av dessa gubbsjuka (även de bara är 24 bast) karlar som inte ser trafficking som något problem. En person jämförde även trafficking med att jobba i gruvor(!!). Jag tycker att dessa män själva borde få arbeta som traffickingobjekt i ett par år, så kan vi ju diskutera sedan om vi inte kanske skulle försöka stoppa traffickingproblemen. Och så kan vi ju se hur trevliga deras kön ser ut, stomipåse kanske pga. förstörd ringmuskel?

Men nänä, bara dessa cro-magnonmän som skriver sådana kommentarer får lov att ha sin fotboll, öl och brudar i fred så finns det inga andra problem i världen. Kvinnor som tvingas till prostitution, vem bryr sig..

För varför kallas kvinnor för ”rabiata feminister” när de vill stoppa handel av människor som dessutom tvingas till att förstöra sina (under-)liv? Är det konstigt att man vill stoppa fascism och våld? Har man inte rätt att vilja stoppa tvångsprostitution utan att bli kallad massa saker? Jag undrar verkligen vad man kan kalla sådana människor som tycker trafficking är ok.. jag skulle inte ens kalla dem människor.

Kategorier:Jämställdhet
  1. kalle008
    6 april, 2010 kl. 20:44

    Du menar nog Neanderthalmänniskor, grottmänniskor, primitiva, kanske utan språk.

    Cro-Magnon var de modernare, precis likadana som vi i fysiskt och intellektuellt avseende, men naturligtvis utan våra tekniska erfarenheter.

    • 7 april, 2010 kl. 09:37

      Precis likadana? Jag hade för mig de var lite efter i utvecklingen rent mentalt också 🙂

  2. Joel Linderos
    11 april, 2010 kl. 12:44

    Människohandel stoppar man inte genom lagar mot prostitution eller sexköp. Det är olagligt att tvinga någon till sex, oavsett om prostitution är lagligt eller inte. Det kallas våldtäkt, är det dessutom någon som säljer personen utan dennes medgivande så kallas det slaveri.

    Jag tror tvärt om att det skulle gynna de som faller offer för trafficking att prostitution är lagligt. Eftersom de som köper sex då troligen känner sig mer motiverade att rapportera sina misstankar om de själva har begått ett brott.

    Nu kan jag ju dock bara tala för hur jag tror det skulle se ut i Sverige. I Sydafrika vet jag inte hur det skulle funka.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

