Hem > Jämställdhet, Samhälle > Sara Mohammad, en förebild för alla kvinnor

Sara Mohammad, en förebild för alla kvinnor

Sara Mohammad. Min nya idol. Underbar människa. Äntligen en kvinna som kan stå upp för sig!!

Jag syftar till följande artiklar på Newsmill och i Expressen. Mina favoritpassager som uttrycker exakt vad jag själv anser:

Den heltäckande slöjan är ett mobilt fängelse där kvinnan reduceras till mannens egendom – ett objekt. Männen i sin tur förutsätts vara både heterosexuella och så ohämmade i sin sexualdrift att de utan den heltäckande slöjan skulle ge sig på kvinnor på gatan.

Vi vet att det finns många kvinnor som ”väljer” burkan som en följd av en långt gången hjärntvätt snarare än som en följd av ett fritt val.

Religionsfrihet måste också få innebära frihet från just religion. På samma sätt som vi inte accepterar hakkors på offentliga platser ska vi inte acceptera denna politiska symbol som är en kränkning av halva världens befolkning.

Var är debattartiklarna, manifestationerna och stödet från Amnesty och jämställdhetsländer som Sverige, när kvinnliga demonstranter i Iran, Irak, Afghanistan och Saudiarabien riskerar sina liv genom att bränna sina slöjor och burkor?

I grund och botten handlar bärandet av heltäckande slöja om könsapartheid – en fixering vid att först separera pojkar och flickor för att sedan tydligt underordna flickorna.

Diskrimineringsombudsmannen blundar inte – hon arbetar aktivt för att understödja förtrycket exempelvis genom att kompensera män som vägrar ta kvinnor i hand på arbetsplatsen. Detta är en otäck utveckling.

Den iranska författaren Chahdortt Djavanns, boende i Paris, har berättat att när hon var tretton år gammal i Iran så kom en dag ”en mulla” till hennes skola och som var ”expert på kvinnofrågor”. Denna tyckte att flickor luktade illa vid menstruationen och att de skulle hålla sig borta från pojkar för att inte skapa oanständiga tankar i deras huvuden. Kvinnor tilläts inte bada i havet på samma stränder som män och de var tvungna att sitta åtskilda på bussarna. Detta apartheidsystem lever kvar än i dag i många länder. Tack vare flitiga kulturrelativister har vi nu tagit små steg mot detta även I Sverige. Det finns separata simhallar och gymnastikhallar för män och kvinnor eftersom ”våra svenska muslimer” vill ha det så. Det finns könssegregerad undervisning för barn eftersom ”nya svenskar” från ”andra kulturer och religioner” gärna vill ha det så. De finns ett ”mångkulturellt hälsovårdssystem” för reparationer av mödomshinnor och oskuldsintyg, för ungdomar vars ”renhet” ifrågasatts av släkten.

Myndigheter utfärdar oskuldsintyg för att intyga att den kommersiella och sexuella varan – det vill säga flickan – är orörd och lämplig för föräldrarnas äktenskapsaffärer.

Vi har redan sett könsstympningar och flera hedersmord på ”försvenskade” flickor – mord som Mona Sahlins integrationsexpert professor Masoud Kamali var väldigt få och mest påhitt för att kunna få en egen lägenhet.

  1. Ingen stenkastare
    2 maj, 2010 kl. 18:31

    Funderat lite

    Bra gjort att förbjuda burka i Belgien och visar att man tar ansvar för kvinnans rättigheter. Varken kommunisterna, högerextremisterna eller feministerna vill förbjuda burka, anser att det är rätt att förtrycka en muslimsk kvinna. Skrämmande men sant och man märker vilken makt islam fått i hela Europa.

    MVH

  2. Ingen stenkastare
    2 maj, 2010 kl. 18:55

    Tillägg

    Sara Mohammad är också min idol och det var bra gjort av henne att kritisera feministerna. Så fegt att inte våga ta kamp mot Islams kvinnofördrande religion. Sara är en förebild som är obekväm för vårt samhälle och det gillar jag.

    MVH

    • 3 maj, 2010 kl. 10:24

      Ja jag ser inte hur man kan påstå sig vara feminist och samtidigt tycka att burka är något OK.

  3. 8 maj, 2010 kl. 06:35

    Lägg ner med ditt skitsnack om muslimer och invandrare. är så trött på dig och ditt n atzi snack. Nån gång skall jag sätta dit dig för förtal jag lovar.

    • 9 maj, 2010 kl. 16:31

      Det är du som besöker min blogg, kära du 🙂 Om du nu är så trött på mitt snack, så besök inte min blogg då så slipper du 😉 Förtal? För vadå? Det är snarare du som förtalar genom att påstå att jag tycker massa saker jag inte tycker och som kallar mig idiot och annat smakens 😛

  4. 8 maj, 2010 kl. 11:40

    Kan inte heller förstå dig fredrikabremer som du kallar dig vara femenist när du kramar nsf nd och sd på samma gång.

    • 9 maj, 2010 kl. 16:32

      Jag tror du fått tag på fel person. Annars får du gärna citera var jag skriver att jag kramas NSF och SD 🙂

  5. 8 maj, 2010 kl. 11:41

    Det är tur att inte du stter i politiken då hade det blivit diktatur du och dina natzi alierade hade krossat demokratin för muslimers rätt att klä sig i slöja.

    • 9 maj, 2010 kl. 16:33

      Jag tror du fått tag på fel person, ”Allan”. Mina naziallierade? Hm.. du har verkligen blandat ihop mig med någon annan. Hoppas du hittar rätt person i ditt letande!

  6. 13 maj, 2010 kl. 05:33

    Det är inget förtal att kalla dig idiot för det är ren fakta. sencur fredrika är i faren skall du inte sensurerar mig nu diktaturskan.?

    • 14 maj, 2010 kl. 08:54

      Ja just det, för vi har ju träffats hur många gånger och du känner ju mig IRL..? Så, sorry, fakta? Njaae. Men det kan vara ditt tyckande och eftersom du verkar ogilla mig så undrar jag varför du lägger ner energi på att besöka min blogg? ;D Vad är ”sencur”? Och vad är en ”diktaturska”? Aldrig hört orden förut men de kanske är ett nytt tillskott hos svenska Akademien XD

  7. 14 maj, 2010 kl. 09:08

    Men vad fan, Allan?

    //Weilyn, förvirrad

  8. 21 maj, 2010 kl. 17:35

    diktator om det låter mer bekant. censur skall det vara, ursäkta men du kanske kan leta upp det i ordbokeb om dina hjärnceller klarar att vända blad 🙂

    • 4 juni, 2010 kl. 19:14

      Nej jag har ingen aning om hur man gör. Jag kunde läsa och skriva när jag föddes seddu 🙂 Vissa har lite mer fördelar än andra 😉

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

