Hem > Jämställdhet, Samhälle > ”Jävla svennehora”

”Jävla svennehora”

Ynglingar rånade Elizabeth, 26, och skar sönder hennes kläder

En av killarna, den äldsta, som såg ut att vara runt 20, var lite snabbare än de andra. Han sprang ifatt Elizabeth och ställde sig framför cykeln.

– Jag bad honom flytta på sig, säger Elisabeth.

Hon hinner inte göra mycket mer. Mannen drar fram en kniv och rispar henne i armen.

– ”Jävla svennehora.” sa han.

Kan det bli mer sjukt? När ska våra politiker göra något åt att svenska kvinnor knappt kan gå ut längre?

  1. 23 september, 2010 kl. 00:42

    Vad ska man säga om de tiotusentals invandrarkillar som INTE attackerar svenska kvinnor?

    Ditt inlägg har, liksom, ingen poäng. Du problematiserar inte kring frågan, din enda lösning verkar vara ”UT MED DEM!”, men det kan man förstås inte göra eftersom dessa killar förmodligen har permanent uppehållstillstånd, medborgarskap eller är rent av födda i Sverige. Polisen måste göra sitt jobb, men framförallt måste skolan göra sitt jobb, det måste vara så att bryta mot skolreglerna medför konsekvenser. Idag händer ingenting. Skolan är helt tandlös när det gäller en enda problematisk, våldsam elev. Vad händer då när det handlar om ett tiotal elever? Vad händer när de känner att de kan göra vad som helst utan påföljder? Oavsett om det är svenska elever eller ”invandrare”, kan det gå snett för dem på grund av det. Jag har sett båda: en ”invandrare” som efter gymnasietiden hamnade i fängelse för att ha langat droger; en svensk som har misshandlat, rånat folk, stulit bilar och som slutligen åkte fast för väpnat rån och fick tjäna av några år.

    Det finns någonting som är fel i samhället som inte är ”invandrarnas” fel. Det är DET vi måste komma åt och förstå för att lösa problemet med våldsamma och kriminella ungdomar. Att bara skrika ”UT MED DEM!” skapar bara hat. Och hat brukar alltid komma tillbaka och slå en på käften. Försök vara konstruktiv.

    • 23 september, 2010 kl. 07:40

      Mig veterligen skrev jag inte ”ut med dem” eftersom det inte är lösningen. Vad jag tycker är att folk ska anpassa sig. Om de inte klarar av att leva efter svenska regler och normer, då kan man börja fråga sig om personen verkligen ska bo här. Vi ska inte vara slaskhink för alla med problem.

      Precis, om någon börjar kalla mig svennehora, ska jag bara stå och ta emot då? Hat föder hat, som du skriver. Jag hatar människor som kallar mig för hora och jag vill göra något åt det. Tycker inte det är så himla konstigt.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

