Hem > Jämställdhet, Samhälle > Det luktar fascism…

Det luktar fascism…

Det var ju otroligt vad folk ska hålla på och generalisera och bryta mot lagen. Kolla denna artikel. Folk är ju inte riktigt kloka i huvudet! Så nu är det alltså plötsligt okej att bestraffa kollektivt? Jag har idag skickat iväg ett mail till Anna-Karin Eklund. Mailet lyder:

Jag har läst senaste numret av bl.a. SKTF-tidningen där du är med i en artikel kring att man utesluter Sverigedemokrater. Du har uttryckt:”Att vara sjuksköterska eller barnmorska bygger på att värna om människors rättigheter och lika värde. Man får fundera på att alla kanske inte uppfyller de riktlinjerna”.

Jag undrar bara, är du själv Sverigedemokrat eller har du träffat alla Sverigedemokrater som finns? Vad ger dig rätt att bestämma hur andra människor tänker? Dessutom är det olagligt med kollektiv bestraffning, vilket detta är. Man utesluter en person bara för den röstat på ett visst parti. Alla som röstar på ett parti tycker inte likadant, jag trodde det var grundläggande att man ska se människor som individer istället för att klumpa ihop dem. Jag tror inte att alla som röstar på vänstern tycker exakt likadant.. eller tror du det?

Men då borde ni inte låta muslimska män gå med i vårdförbundet eftersom det finns många muslimska män som slår sina fruar och att det står i Koranen att en man får lov att bestämma över kvinnan. Det betyder att jag får lov att anse att alla dessa män ska bestraffas kollektivt, istället för att se till varje individ, eller hur?

Man borde då heller inte låta någon man alls gå med i vårdförbundet, då det finns män som misshandlar sina fruar, kränker kvinnor och våldtar. Då kan vi lika gärna bestraffa alla män.

Hör du hur fel detta låter?

Om det nu är diskriminering man vill arbeta mot, är detta en väldigt farlig och felaktig väg att gå. Dessutom är kollektiv bestraffning, som sagt, olagligt. Läs mer här om kollektiv bestraffning: http://sv.wikipedia.org/wiki/Kollektiv_bestraffning

Nej, dags att se till varje individ. Om det är en Sverigedemokrat som uppför sig väl och som alla andra, varför kasta ut honom/henne? Vad har hon/han gjort för fel då? Men om det är en person som kränker andra, är det givetvis att den ska uteslutas. Men det gäller alla i sådana fall, kvinnomisshandlare, våldtäktsmän, mobbare… alla som bryter mot lagen!

Men ni kör någon form av häxjakt enbart mot Sverigedemokrater, och förföljer dem, kränker dem, förtalar dem och behandlar dem som man behandlade judarna under andra världskriget.

Så vänligen, tänk över vilka signaler du sänder ut till folk! Ska vi ha fascism eller ska vi ha demokrati och behandla folk enligt mänskliga rättigheter?

Jag förväntar mig inte att få svar.

  1. 22 oktober, 2010 kl. 19:40

    Diskrimineringen av sverigedemokrater är skrämmande att se. Jag har lärt mig (och lär mig fortfarande) i skolan att vi lever i en demokrati. Jag vet dock att det inte stämmer. Inte riktigt.

    //Weilyn, mmmm… vin…

  2. Danielsson
    9 november, 2010 kl. 05:26

    Jag tycker att det är konstigt att sånt folk som gör, eller förespråkar sådant,inte inser att det är sådana löjligheter som kommer att öka SD.:s popularitet. <Inte för att jag har något emot det tvärtom jag är själv sverigedemokrat, men de som är emot SD fattar tydligen inte att de med sådana metoder bara gräver en grop åt sig själva, som de snart faller ner i.

  3. 17 december, 2010 kl. 12:28

    Fick du något svar?

    //Weilyn, irriterad över att han hela tiden skriver wordpress.org istället för wordpress.com, och därmed kommer helt fel. Han vägrar dock använda bokmärken. Han hatar bokmärken. Ett bokmärke dödade hans gammelfarmors syster. Hon skar sig på det och fick blodförgiftning.

    God jul, förresten.

  4. 25 december, 2010 kl. 18:12

    Nopes, så klart inget 😦
    De fortsatte sin smutskastning i numret därpå. Ytterligare ett nummer efter presenterade man en liiiten notis där man gjort en undersökning till hur SKTFs medlemmar ställer sig till att ha en Sverigedemokrat som fackligt aktiv på sitt företag och då hade bara ett fåtal varit negativa till det.

    Ha!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

