Hem > Jämställdhet, Samhälle > Många PK-mänskor verkar gilla generalisering..

Många PK-mänskor verkar gilla generalisering..

En snubbe i på ett forum länkade till Jimmie Åkessons sekreterares blogg och menar indirekt att hon är trög och ifrågasätter intelligensen hos SD-medlemmar. Bara för att hennes privata blogg handlar om skor och kläder..

Det betyder att om jag hittar en vänstertjej som gillar skor och smink ska jag skriva att alla vänstermänskor är korkade och har låg intelligens. Herregud.. Att man inte skäms när man generaliserar undrar jag verkligen.. kvittar vad det är för parti eller tillhörighet, att ifrågasätta hur intelligensen är i ett parti bara för man tycker en person verkar trög tycker jag är rent utsagt pinsamt. Jag gillar inte moderaterna utan tycker en del av dem är pengakåta som fan, men inte dömer jag ut alla moderater för det!

Det var så skoj. När SD kom in i riskdagen satt jag i möte på jobbet. En kollega sa: ”Det betyder att var femte person röstar på SD. Herregud, det kan ju vara vem som helst. Tänk om det är min granne och så står jag och snackar med honom!”. Hahaha. Herregud, stackars människa. Har man inte mer att bry sig om än att oroa sig över något sådant? Ja, men då kanske jag ska sluta prata med män då, för tänk om det är en våldtäktsman jag talar med!

Det är precis som HippHipps sketch ”Den blinde nazisten” som handlar om en ung nazist som är blind. Han beklagar sig över att han är blind och menar att det är jobbigt, för han kanske råkar prata med en invandrare som talar ren svenska och är jättetrevlig. Det är precis samma sak. Att människor får säga sådana saker på jobbet är en skam. Jag tycker att ÄKTA solidaritet handlar om att man accepterar ALLA människor och ser ALLA människors värde, oavsett åsikt.

Låt säga att en på mitt jobb hatar kvinnor. Bara för det går jag inte runt och hatar honom, vill han ska bli misshandlad och sedan dömer jag ut alla andra män på jobbet. Hur gammal är jag då, 5 år? Stackars, stackars människor som känner att de oroar sig över sådant här och som generaliserar så enormt. Måste vara ett jobbigt liv de lever med enorma begränsningar..

  1. 12 november, 2010 kl. 15:00

    Igår tittade jag på dokumentären om SD. Vanliga människor vilka har en politisk idé de vill föra ut. Somligt dåligt , somligt bra i mina ögon. Det som var skrämmande var alla de som med våld vill stoppa Sd att föra ut sina tankar och förslag !
    I vår grundlag står att vi har rätt till att hålla möten,skriva i tidningar osv. Allt detta utan att hindras av en MOBB. Vänstermobben betér sig som Hitlers bruna garden gjorde på trettiotalet. Eller i nutid såsom det röda Kina ,det är bara att välja vilken förebild dessa hopar har!

  2. 28 november, 2010 kl. 15:09

    Det är i alla fall PK hos nästan alla att önska trevlig helg – om du nu inte jobbar – fast det kan ju vara trevligt också.
    Fast nu generaliserade jag kanske?

    • 29 november, 2010 kl. 08:37

      Något speciellt du ville med den kommentaren? *fundersam*

  3. Strom
    17 februari, 2011 kl. 19:55

    ”En kollega sa: ”Det betyder att var femte person röstar på SD”. Han trodde felaktigt att SD hade fått 20% mao.

    5% = 5personer av 100pers.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

