Hem > Jämställdhet, Samhälle > Gratis körkort! Men inte om du är svensk..

Gratis körkort! Men inte om du är svensk..

Vill ge ensamkommande flyktingbarn hjälp att ta körkort

Toppen, tycker jag. Nu vill man motivera svenska ungdomar genom att ge ensamkommande flyktingbarn gratis körkort. Helt sjukt är vad det är. Jag vet ingen som fått jobb bara för att de har körkort (om det inte är jobb som lastbilsförare eller taxichaffis…).

Herregud vilken soppa detta är. Vem kan tycka detta är bra, ärligt talat!?

Jag tänker verkligen inte sätta barn till världen i detta ruttna samhälle..

  1. Birgitta Norén
    25 maj, 2011 kl. 17:50

    Hej. Ja detta med ensamkommande flyktingbarn får mig att må illa. Det handlar enbart om pojkar och att det hela är satt i system råder ingen tvekan om. Om några år kommer resten av deras familjer hit var så säker. Flatare politiker än de svenska får man leta efter. Vill bra nämna detta med ”apatiska” barn.Då man inte har kunnat acceptera att det handlar om ett svenskt fenomen har man för någon tid sedan påbörjat en utredning med inriktning på att det måste vara något i generna som skiljer svenska och framför allt somaliska barn åt. När man drar igång sådana här dyra utredningar (som det inte redan har kostat oss skattebetalare enorma summor) bortser man ifrån att det BARA är i Sverige som det i så fall skulle finnas en gen-skillnad. Man saknar ord.

  2. ulfpopeno
    5 juni, 2011 kl. 10:07

    Jo, jag kan se det som problematiskt då man, genom att favorisera en viss grupp av människor som visserlige behöver stöd, på ett sätt som sticker i ögonen för övriga medborgare. Det skapar en form av xenofobisk alienation som bara gynnar rörelser som vill kategorisera och sönderdela mänskligheten.

  3. utlandsadopterad
    9 juni, 2011 kl. 09:26

    Jag tänker sätta barn till världen, men som det ser ut nu blir det inte i Sverige. Jag mår illa av de upplystas tolerans.

  4. 9 juni, 2011 kl. 09:52

    Klart du måste skaffa barn!
    Problemet ligger ju i att de växer ifatt oss!

    //Weilyn, stressad och förvirrad

  5. Utlandsadopterad
    10 juni, 2011 kl. 11:59

    Nu ser jag att kommentarerna inte hunnit bli godkända. Det gör inget i det här fallet. Jag ser gärna att de inte blir det aå konstruktiva argument utelämnades.

    Jag hittar inte heller någon kontaktinformation, därav som jag skriver här. Var god posta inte något av mina kommentarer så får du i fortsättningen bättre konstruktiva kommentarer från min sida.

    Därtill vill jag också framhålla att jag gillar det du skriver och bloggen.

    • 17 juni, 2011 kl. 10:33

      Hej!
      Tack för dina kommentarer 🙂 Jag är lite seg ibland med att godkänna kommentarerna, hehe 🙂
      Du menar kontaktuppgifter till mig? Oh, det vill jag inte gå ut med här, då blir jag sönderspammad med massa hot 😀 Men om du vill jag kan maila dig på den adress du angivit?
      Hälsar
      FB

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

