Hem > Jämställdhet, Samhälle > Våldtäktsmäns värde går före deras offer

Våldtäktsmäns värde går före deras offer

Jag hoppas in att hela världens kvinnohatande män känner till den fina utlänningslagen som sätter våldtäktsmäns liv före våldtäktsoffrens:

Men enligt utlänningslagen får utvisning inte verkställas till ett land om det finns skälig anledning att anta att personen där skulle vara i fara att straffas med döden eller utsättas för kroppsstraff, tortyr eller annan omänsklig eller förnedrande behandling.

Jag tänker på denna händelse, där utvisning hade varit perfekt. Jag tror inte att man är i risk att utsättas för något sådant om man våldtar någon i ett annat land. Man lär väl vara tacksam att man får komma hit till Sverige och då anpassar man sig väl, eller? Nej, jag tror han ljuger, för han lär känna till lagarna i vårt land; att våldtäkt är olagligt. Eller så bryr han sig inte för fem öre. Och då ska han ändå utvisas.

Även polisen har tagit vett till fånga och gått ut med bild och namn på personen i fråga.

Men jag undrar: när ska ett våldtäktsoffers liv bli något värt?

Jag kommer inte sätta barn till världen i detta sketna samhälle, den saken är säker! Aldrig i livet att jag vill riskera att få en dotter som sedan råkar ut för våldtäkt och ser våldtäktsmannen premieras. Aldrig, aldrig.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

