Hem > Jämställdhet, Samhälle > Mänsklig rättighet inget för Sverigedemokrater!

Mänsklig rättighet inget för Sverigedemokrater!

Jag kunde inte hålla mig. Jag skickade iväg ett mail till min nye bästis Seher Yilmaz gällande följande artikel. Mailet löd:

Hej,

Jag läste precis en artikel skriven av dig innehållande bland annat: ”När Sverigedemokratisk Ungdom hörde av sig till LSU för att söka medlemskap var det därför ett självklart beslut att på förhand avslå SDU:s framtida ansökan”.

Jag förstår ärligt talat inte vad ni sysslar med. SDU hör av sig och vill samarbeta med er mot rasism. Sjukt bra ju, tycker jag! Ni vänder dem ryggen direkt. Jag undrar hur man kan göra något sådant och hur ni har tänkt. Först utpekning och diverse anklagelser som att SD skulle vilja legitimera rasism. När SD vill vara med att arbeta mot rasism, vänder ni dem ryggen. Jag är stum. Mållös. Vad är detta?

Du skriver också ”Vi har alltid utgått från att mänskliga rättigheter är universella, de gäller alla, alltid, överallt – utan undantag.”

Jag ser inga mänskliga rättigheter i detta beteende. Jag ser dubbel bestraffning, förtal och anklagelse. Jag ser inhumant, respektlöst och omoget beteende. Jag anser att mobba någon är att bryta mot mänskliga rättigheter, men jag är kanske alldeles för inbiten vänsterpartist för att förstå hur man kan göra såhär. Tillsammans är vi starka och ska uppmuntra varandra, aldrig tvärtom!

Du skriver flera gånger om mångfald som berikar, alla människors lika värde och att alla ska få utvecklas som individer och människor.
Jag förstår ingenting. Om man är för sann mångfald, alla människors lika värde och människans egen utveckling, accepterar man alla människor, även de som inte tycker som en själv. Er utfrysning av SDU när de ville vara med och samarbeta är ett klockrent exempel på hur man inte bedriver detta arbete. Det är att aktivt särskilja, aktivt frysa ut, aktivt nedvärdera.

Jag är själv som sagt vänsterpartist sedan barnsben men tycker detta bemötande är otroligt barnsligt, omoraliskt och befängt! Hur mycket ska SD bestraffas, anser ni? Vad ska SD göra för att accepteras? Vad de än gör så blir de ju inte godkända av er.

Jag har läst din artikel säkert 10 gånger nu men jag förstår den ändå inte. Det står så fint men ert agerande är precis raka motsatsen. Inte konstigt att SD växer i takt med detta hat och mobbning á la dagisnivå.

Vi får väl se om jag får ett svar. Med tanke på artikelns innehåll får jag bara något svar om att ”de är rasister” men inget mer.

  1. weilyn
    3 augusti, 2011 kl. 09:59

    Väl skrivet!

    //Weilyn, upprörd

  2. ruben
    12 augusti, 2011 kl. 19:07

    tack för det Fredrika Bremer!
    Jag hade nog missuppfattat dej tidigare och trodde du var blind och galen 😉
    Jag hade fel!
    Hoppas du fortsätter med den här bloggen!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

