Hem > Jämställdhet, Samhälle > Toppen, Hyresgästföreningen! Där rök även ni…

Toppen, Hyresgästföreningen! Där rök även ni…

Det är inte bara fackförbundet Vision (f.d. SKTF) jag gått ur för att de sprider smutskastningspropaganda mot alla högerpartier och i synnerhet Sverigedemokraterna. Nu kommer jag även gå ur Hyresgästföreningen.

Jag blir så ledsen och besviken. Jag har varit medlem i Hyresgästföreningen i många, många år och alltid gillat dem för att de är neutrala rent politiskt. De sprider inte massa skit runtomkring sig utan är schysta. Mmm, fram tills nu. I senaste numret av sin tidning publicerade dem en artikel på två sidor om att stoppa främlingsfientligheten. Det hette att det är så hemskt med klistermärken med hakkors och annat skrafs man inte ser längre. Det hette också att man inte ska lyssna på de där nazisterna och man ska inte låta dem uttrycka sig. Man ska heller inte ta diskussion med dem, för det gynnar inte. Artikelförfattaren hänvisade roligt nog till Expo! What a fail…

Hur som helst, givetvis var jag tvungen att skicka mail till Hyresgästföreningen. Här följer mitt mail och som alltid, postar jag deras svar här om jag får något. Vilket man sällan får. För de uppmanar ju varandra att inte ta debatter med folk som inte tycker som dem själva- dvs. nazister.

Jag har varit medlem i HGF i sex år nu och alltid tyckt om er, just för att ni under alla dessa år hållit er politiskt neutrala. Ni har aldrig smutskastat eller hållit på med propaganda. Förrän nu. Jag finner inga ord, jag satte verkligen i halsen när jag läste artikeln ”Så hanterar ni främlingsfientlighet” i senaste numret. Fruktansvärt politiskt vinklad artikel och man ser tydligt vilka det är man vill smutskasta. David Hulth Wallgren har verkligen ingen verklighetsförankring och hänvisar dessutom till Expo, vilket är en oseriös och ökänd extremvänsterkälla som gillar att pyssla med smutskastning mot folk som inte tycker likadant.

Jag gillar att det står i artikeln: ”klistermärken med nazistsymboler”. Snacka om nostalgitripp. Ärligt talat, jag har inte sett ett sådant klistermärke sedan 80-talet! Det finns inga nazister som springer runt med nazisttatueringar och bombarjackor längre. Vad som finns är ungdomsgäng som springer runt och klottrar könsord och muckar gräl.

Och vad menar ni i ”Lektion 5: Klara av debatten” där problemet verkar vara en person som talar om ”hotet från Islam”? Och här förstår man dessutom precis vad det är för parti artikelförfattaren syftar till, vilket är ett fult knep att komma åt utan att nämna namn. Får inte folk tycka vad de vill längre? Detta är typisk propaganda, man får inte tycka något annat än vad som anses vara politiskt korrekt. Tycker man något avvikande, ska man tiga! Och jo, man kan visst omvända en person via en diskussion. Men vad man inte vill höra är att man är just nazist eller liknande, när man säger att man inte gillar en viss religion. Därför fungerar det kanske inte med ”diskussion” om man pysslar med sådant.

Jag har aldrig, aldrig, aldrig stött på någon som klagat på Islam på möten, mottagit nazistiska flygblad eller sett någon sätta upp klistermärken med nazistsymboler. Tyvärr går inte det i detta samhälle eftersom t.ex. aktiva Sverigedemokrater får sina hem vandaliserade. Vad jag däremot mottagit och fått i min brevlåda är kommunistisk propaganda. Jag har också nu fått er tidning som innehåller en artikel som jag anser är snodd på kränkande. Får man klaga på det offentligt? Givetvis inte, för det anses vara politiskt korrekt att tycka som David Hulth Wallgren. Som sagt, vad jag ser är gäng som drar runt och muckar gräl. Vad jag läser om är hur jämställdheten blir sämre och sämre. Vad jag ser är våld, våldtäkter och personrån. Varför inte fokusera på det istället, det som verkligen sker istället för att måla upp något som inte existerar?

Tyvärr säger ni emot er själva i artikeln. Ni tycker att alla ska få komma till tals, så länge ingen kränks. Tydligen gäller det inte alla typer av människor. Det ni sänder ut med denna artikel är förakt och hat- ett ”vi och dem”-tänk. Det gynnar inte, för enligt er artikel får alla människor inte komma till tals. Och det bidrar till mer rasism och mer främlingsfientlighet.

Nej, det var droppen. Jag tänker verkligen inte betala pengar till att sprida Expobaserad propaganda. Jag är för alla människors lika värde oavsett åsikt.

Nu får ni med detta en medlem mindre. Under tiden får ni gärna skicka David Hulth Wallgren till Malmös södra innerstad eller för all del: Rosengård. För jag kan lova att han inte bor där själv!

  1. 25 februari, 2012 kl. 09:34

    Hyresgästföreningen åkte vi maoister ur redan på 70-talet.Ja, vi förde kamp inom denna förening för att vi ansåg att de på den tiden ”hjälpte” den dåvarande sosseregeringen med hyreshöjningar. De uteslöt oss på ort efter ort!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

