Hem > Jämställdhet, Samhälle, Vardagligt > Att folk orkar..

Att folk orkar..

Skandalen kring Erik i SD är inte över. Trots att han lämnat partiet och allt borde vara frid och fröjd igen, är det inte så. Folk på Facebook fortsätter sprida sitt skit. Det räcker liksom inte med att folk postar ett inlägg med vad som hänt och Gud vad fascistiska SD är och alla som röstar på SD ska dö. Nejdå, det ska fortsätta, dag ut och dag in. Folk fortsätter att posta och posta och posta sina hatiska inlägg. Räcker det inte nu?

Det är en sak att ogilla vad en person gjort, japp. Jag gillar heller inte Eriks uttalande, då det är kvinnofientligt, bland annat. Men att döma ut ett helt parti? Det roliga är att de människor som gör detta, oftast är vänster och påstår de är för solidaritet, respekt och medmänsklighet. Mer fel kan man inte ha. Det roligaste var en vän på min Facebook som postade jättemycket skit och skrev om hur hemska alla som röstar på SD är, hit dit.. och att alla Sverigedemokrater är likadana. Jag kollade vad han hade för religion och han påstod han är buddhist. Skratteretande. En sann buddhist hade inte lagt ner energi på detta. Särskilt inte genom att döma och hålla på och spy ur sig massa skällsord. Säg den buddhist som gör så. Jag är ingen expert på ämnet, men lite kul var det. Och det säger lite om vad det är för folk som sysslar med sådant här. Jag tror inte de tänker så väldigt långt, utan de har väl innestängda aggressioner från barndomen eller så får de inte ligga eller vad det kan vara, och så tar de ut all sin skit på andra människor.

Allt folk orkar.. det undrar jag. Och att folk inte ser att de gör bort sig, är ännu mer skratteretande. Men då antar jag det är ok att varje gång jag läser om en kvinna som blivit utsatt för våld, t.ex. denna färska nyhet om en 90-åring som blivit nersparkad, så ska jag posta den 5 gånger dagligen under minst en veckas tid och så ska jag skriva om hur alla som pratar konstiga språk borde dö och att vi aldrig ska ta hit folk som inte pratar svenska. För det är precis samma sak.

Men givetvis, inte ett ord om denna kvinna. Hade det varit Sverigedemokrater däremot som gått på henne, då jävlar!

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

