Hem > Jämställdhet, Samhälle, Vardagligt > Finns inga svenskar längre..?

Finns inga svenskar längre..?

Nu har det gått ett tag igen. Men man pallar inte engagera sig. Samhället är allmänt piss och Sverigedemokrater har inget värde och ska inte behandlas med respekt. Det är så och det är tragiskt att inse när fulmedia bara skriver sin dynga.

Men lite ska jag skriva ändå 🙂

Kom över denna otroligt komiska artikel, som ni säkert läst: Svårt att finna en riktig ”svensk”.

Först visste jag inte om detta var ett skämt eller ej; jag hoppades på det. Seriöst? Detta förbannade gnäll över vad som  är svenskt eller ej. Gnäll om Lucia, Lucia är faktiskt inte svenskt, bla bla bla. Kommer alltid upp från alla PK-människor när man snackar om Lucia som svensk tradition/högtid. Om det är något man gjort i ett visst land, vid samma tidpunkt under många år, är det väl för tusan en tradition/högtid? Firar man Lucia i Italien? Jag vet inte. Det kan väl vara en svensk tradition med italienska rötter? Är det fel?

Men om folk inte gillar Lucia så behöver folk inte fira det.. ingen tvingar dem. Men gnäll fan inte.

Lite synd om dem är det allt, alla som vill avstå från mångkultur.

Öh? Är människan hög? Vem har sagt något om att man vill avstå från mångkultur? Så om man gillar svenska traditioner/högtider och vill fira fler egna traditioner. Hur fasen kan det bli att man vill avstå från mångkultur? Så om man inte tar emot all mångkultur med öppna armar och dissar alla svenska traditioner, så är det något fel på en? Åter igen säger det nog mer om Katarina Mazetti… ingen tvingar henne att göra något som är svenskt. Vem tvingar henne att ens bo i Sverige?

En statistiker i bekantskapskretsen säger att det är mycket svårt att finna en ”svensk” som i tre generationer inte har en enda utlänning. Som att hitta en vit älg i skogen ungefär. De finns, men få har sett en.

Jag undrar vad för värld Katarina Mazetti lever i. Jag har svenska rötter, mina förföräldrar är alla från Sverige. Likaså min sambo. Likaså mina polare. Likaså mina närmsta kolleger. Det hör väl mer till undantagen att man träffar folk som har föräldrar eller farföräldrar från ett annat land?

Svenska ”landskapsdräkter” skapades av romantiska kulturpersoner för drygt hundra år sen. De satte ihop lite plagg som var vanliga i vissa trakter och kallade dem typ Blekingedräkten. Jimmie Åkesson borde inte ha gula knäbyxor, han borde bära bomberjacka, kängor och tatueringar, den klassiska Sverigedräkten för det folkslag som bildade basen i hans parti.

Bombarjacka, kängor och tatueringar? För mig låter det som en klockren punkare. Är det vad hon menar? Zzzz..

Jag är inte för hatmail och liknande men skriver man så otroligt befängda och icke-verklighetsbaserade krönikor så får man nog räkna med ett och annat påhopp. Jag mailade henne men förväntar mig inget svar.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

