Hem > Jämställdhet, Samhälle > Åtalas för misshandel av handikappade

Åtalas för misshandel av handikappade

Ja jag säger då det: Åtalas för misshandel av handikappade

Seriöst, vad är det här? Det roliga är folk som bloggar om att vi inte ska stämpla detta som något hatbrott. Jag har t.ex. läst denna kommentar: ”Bör verkligen brottet bedömas olika beroende på vem som hatas? Får personen mindre ont? Är gärningen värre för att dom gav sig på en vissa grupp? Självklart inte.”

Ho ho ho! Ja men så heter det när det är, som i detta fallet, svenska killar som blev nerslagna. Hade det varit svenskar som gjort detta mot t.ex. araber så hade det blivit ett sådant satans liv om rasism och nazism och att det är SDs fel. Det hade direkt stämplats och man hade arrangerat demonstrationer och manifestationer och alla ”mångfaldsmänniskor” hade varit på plats och skrikit. Men nu är det ju bara några svenska, handikappade killar som blivit halvt ihjälslagna. Det är inte så farligt. Alla ”mångfaldsmänniskor” (jag sätter detta inom parentes för att dessa människor inte är för mångfald egentligen, vilket man märker vid diskussioner med dem), är tysta som små möss. Schh, inte farligt, vi ska inte döma som hatbrott, nejdå, det bara råkade bli så. Jaja, tragiskt men så kan det vara. Buu SD är rasister, buu! Typ, det är så det brukar låta..

Jag minns när jag blev kallad svennehora och svennefitta en gång och slagen i ansiktet av två arabiska killar och jag berättade detta för mina dåvarande vänstervänner och tog även upp det i diskussioner med vänsterfolk. Jag fick inget stöd alls av någon av dem. ”Men du har bara gjort något för att provocera” och ”det är ditt eget fel”. Wow, tack för den kvinnosynen era kvinnohatare. Ulvar i fårakläder, den saken är säker.

Jag blir så ledsen av detta. Så otroligt ledsen av att se sådana här kommentarer. Idioter finns överallt och det räcker med att man blir arg över att det finns folk som sparkar ner andra människor på det viset. Men kommentarerna, där folk i princip skyddar förövarna, är ännu värre. När folk gör skillnad på folk. När sk. ”mångfaldsmänniskor” är knäpptysta vid sådana här tillfällen. Det gör mig mörkrädd och rädd för folk i mitt eget land.

Säg mig, vilket land kan jag fly till?

  1. Tjalle Tvärvigg
    15 augusti, 2013 kl. 13:15

    Ja vad händer egentligen i konungariket Swärje? I PK-pressen läser vi om hur berikande o lönsam Invandringen är, men bakom kulisserna hotar något HELT annat, som fler o fler råkar illa ut för, o kanske börjar ana något större, en massiv jättekomplott mot riket? VART ska detta sluta eg? Är det inte HÖG TID att vi börjar tala klarspråk, politiker o ”pk-media”?

    • 19 augusti, 2013 kl. 17:33

      Hej och tack för din kommentar och jag håller absolut med dig!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

