Hem > Jämställdhet, Samhälle, Vardagligt > Vad innebär F!’s politik?

Vad innebär F!’s politik?

Hej alla! Jag kom över denna killens YouTube av en slump och wow, säger jag bara. Wow.

Ni som följt min blogg ett tag vet ju hur jag började på Passagens blogg som superfeminist. Men, ingen vänsterfeminist, utan jag är mer liberal och har alltid varit. Jag var aktiv i FI för ett gäng år sedan men gick ur för att jag inte tyckte de var riktiga feminister. På deras möten var det tydliga hierarkier, sura miner och monolog. De ignorerade dessutom arabiska kvinnor och snackade bara om hur hemska svenska vita män är. Ingenting om arabiska och muslimska kvinnor, vilket jag t.ex. brinner för.

Här har vi alltså en sjukt grym kille i klippet Vad innebär F!’s politik? Enjoy!

Här är killens suveräna blogg: En arg blatte funderar.

Hur som helst, FI har ju verkligen lösningen på alla problem. Istället för att ta tag i grundproblematiken gällande löner, så tycker man att alla män per automatik ska betala mer skatt. Japp, pengarna går sedan till en pengapott där staten ska dela ut till rätt kvinnor. För det är ju verkligen lösningen. Staten känner ju till exakt alla kvinnor som har lägre lön och varför. Och de män som har lägre löner då? De ska ändå straffbeskattas enbart pga sitt kön. Förjävligt. Bättre kan jag tycka, är ju att man går till botten med problemen och kartlägger löner. 

På min förra arbetsplats var det tydligt med löneskillnader. Cheferna sa tom rakt utåt att här har kvinnorna lägre löner enbart pga att de är kvinnor. Jag tog upp detta med facket, som inte gjorde ett skit. Jag arbetade där i lite mer än sex år och kämpade hela tiden för min lön. Jag kom in lågt och låg alltid jättelågt, flera tusenlappar under killar i min egen ålder som gjorde samma sak som jag och hade liknande bakgrund. Vore det inte bättre att börja med att utbilda facket och att införa kontroller på löner? Att anmäla företag som gör såhär? 

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

